На власника одеського закладу «Cafe de Fleur», в якому вигнали клієнтку за прохання обслуговувати державною мовою, складено адміністративний протокол.
Про це повідомила представниця Уповноваженого із захисту державної мови Ярослава Вітко-Присяжнюк.
Коментуючи ситуацію, вона зазначила, що “виганяти клієнтку із закладу за прохання обслуговувати державною, – це більше, ніж порушення мовного закону. Гадаю, власник кафе сповна відчув на собі реакцію суспільства”, – зазначила вона.
“Окремо звертаю увагу місцевої влади на цей випадок та прошу вжити невідкладних заходів реагування. Одеса – цивілізоване європейське місто, і всім нам робити його кращим. Зі свого боку ми ініціювали затвердження обласної мовної програми, збільшуємо мережу мовних курсів, співпрацюємо з правоохоронними органами, допомагаємо студентським мовним омбудсменам, надаємо практичну допомогу громадам півдня України. Поважаймо закон, будьмо гідними та відповідальними!”, – уточнила Ярослава Вітко-Присяжнюк.
Нагадаємо, відповідно до статті 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» обслуговування споживачів здійснюється державною мовою.
Зазначені норми закону стосуються усіх громадян України, а також суб’єктів господарювання усіх форм власності, які здійснюють обслуговування споживачів.
Як відомо, з 16 липня 2022 року запроваджена адміністративна відповідальність за порушення мовного Закону. Розмір штрафу становить від 3400 до 8500 грн., якщо порушення вчинено вперше. За повторне протягом року порушення накладатиметься штраф від 8500 до 11900 грн.
Алгоритм дій у разі порушення права на отримання інформації чи послуг державною мовою: https://bit.ly/3IwnGsl
Уповноважений із захисту державної мови